Assalamualaikum apa khabar semua? Kita masih lagi dalam mood raya, rasanya masih sempat lagi saya nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir & Batin kepada semua umat islam di mana sahaja anda berada.

Hari Raya pada tahun ini agak berbeza sedikit daripada tahun tahun sebelumnya kerana pada tahun ni kami sekeluarga tidak dapat balik beraya di kampung seperti biasa, kerana kebetulan ibu berada di rumah saya dan keadaan kesihatannya agak kurang sihat. Walaubagaimana pun kami tetap seronok berhari raya disini, bersama family tercinta.

Pada tahun 2023 ini Hari Raya Aidilfitri jatuh pada tanggal 22 hb dan yang bestnya bonus shaklee masuk pada 14hb iaitu seminggu sebelum hari raya, sempat la juga kami mencari serba sedikit persediaan untuk hari raya ini.

Seronoknya berhari raya bersama shaklee?

Kebiasaannya bila kita buat bisnes offline, income tak masuk semasa kita bercuti sebab kita tutup kedai. Berbeza bila kita buat bisnes online, semasa hari raya pun bisnes shaklee tetap jalan dan sales tetap masuk seperti biasa.

Saya seronok menyambut hari raya dengan shaklee, sebab semasa hari raya pun kita boleh buat belian secara online, boleh register ahli baru, boleh check sales anak anak team, seronokkan hari raya dengan shaklee semuanya mudah di hujung jari.

Bila setiap kali menyambut perayaan ada rutin wajib yang biasa kami sekeluarga akan buat iaitu pergi open house raya ke rumah saudara mara terdekat. Keluarga kami memang besar, bayangkan tengahari rumah mak long, petang rumah mak uda malam pun ada lagi rumah maksu pulak, selama 3 hari kami pusing rumah sedara mara jer..adoii jammed perut.

Bagaimana kami sekeluarga kekal sihat di hari raya dengan shaklee ?

Saya dan suami seorang yang sangat pentingkan kesihatan sebab itu kalau pergi ke mana-mana, saya sentiasa bawa suplemen shaklee. Berhari raya dengan shaklee ni dah jadi satu rutin wajib untuk kami sekeluarga, agar kekal sihat selalu.

Yer lah sebulan kita berpuasa, merehatkan perut dari bekerja tiba-tiba bermacam jenis makanan masuk ke dalam perut, mesti perut akan rasa terkejut dan meragam kan.Untuk elakan perut rasa terkejut, selepas balik beraya saya cepat-cepat ambil Suplemen Detoks dan akan pastikan tak lupa ambil Pyhytocol St untuk kolesterol.

Untuk kekal sihat di hari raya, sebelum pergi beraya, saya akan ambil Esp + Cinch shake dulu untuk elakkan kita terlebih makan semasa open house raya nanti. Bila kita ambil Cinch Shake dan Esp, perut kita akan kenyang lebih lama dan dapat mengurangkan rasa craving ingin makan.

Haa lagi satu jangan lupa iaitu Alfalfa Complex sebab setiap kali hari raya, mesti ada antara kita yang sakit perut dan cirit birit.Kebiasaannya bila ada yang cirit birit saya akan beri suplemen alfalfa kerana alfalfa bersifat alkali, boleh membantu menurunkan kadar asid didalam badan, mengurangkan sakit perut dan hentikan cirit birit.

Bukan itu sahaja, dengan keadaan cuaca yang agak panas semasa hari raya, macam macam penyakit yang datang ada yang demam, ada yang batuk dan selsema. Bila cuaca panas Performance Drink wajib diambil untuk elakan dehidrasi.

Untuk kekal sihat di hari raya saya akan pastikan satu family ambil Nutriferon sebagai imun booster dan Vitamin C  untuk membantu meningkatkan sistem imun badan.

Seronoknya berhari raya dengan shaklee, bila kita tak payah risau berat badan naik mendadak sebab kita ada suplemen 4 beradik ini. Suplemen Kurus yang kita wajib ambil semasa hari raya untuk elakan berat badan naik berkilo-kilo. Anda boleh baca disini untuk entry lain tentang Hari Raya Dengan Shaklee

Set Kurus Shaklee 4 beradik

1. Herb Lax - sebagai pelawas dan tingkatkan sistem pencernaan

2. Lecithin - Pengelmulsi lemak semulajadi

3. Omega Guard - Membantu meningkatkan metabolisme dan membakar lemak

4. Chinch Shake - makanan gantian untuk memberi rasa kenyang lebih lama dan bina otot.

Jom kekal sihat di hari raya dengan dengan shaklee.Jika ingin tahu lebih lanjut tentang suplemen shaklee boleh Hubungi Saya Disini.