Alfalfa dikenali sebagai 'raja segala tumbuhan dan ia merupakan sejenis tumbuhan yang berkhasiat, telah digunakan secara turun-temurun untuk manfaat kesihatan. 

Ia mempunyai sistem akar tunjang yang boleh mencecah sedalam 6 meter ke bawah, membolehkan ia menyerap lebih banyak nutrien dari tanah. Tumbuhan ini kaya dengan nutrien dan mineral

Alfalfa mengandungi protein dan kalsium yang tinggi disamping mineral, vitamin B, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin E dan Vitamin K.

Alfalfa adalah sejenis herba yang di gunakan di negara China 2,000 tahun sebelum masihi untuk merawat penyakit. Orang- orang cina kuno telah menggunakan alfalfa untuk merawat penyakit usus, sakit athritis dan ginjal.

Kini alfalfa masih digunakan oleh tabib herba untuk merawat penyakit seperti athritis, kembung perut, masalah pundi kencing, kolesterol dan asma.

Kalau di supermarket kita biasa akan jumpa Alfalfa sprout (cambah), tetapi yang sebenarnya yang bernilai dalam bidang perubatan adalah bahagian daun alfalfa.


Shaklee juga ada mengeluarkan suplemen alfalfa. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang dan kaya dengan klorofil.

Kemudian, daun-daunnya akan dikeringkan  dan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan yang sangat ketat dan teliti.

10 Kelebihan Dan Kebaikan Alfalfa Complex

1. Membantu melegakan sakit-sakit sendi dan sakit belakang.

2. Membantu menghilangkan kelesuan.

3. Memberi kelegaan semasa waktu  period.

4. Membantu merawat masalah arthitis

5. Membantu merawat penyakit athma

6. Membantu membuang angin di dalam badan

7. Membantu merawat masalah pundi kencing dan kencing kotor.

8. Membantu meneutralkan asid di dalam badan

9.Membantu mengurangkan masalah keputihan.

10. Membantu melegakan masalah sembelit

Ingin tahu tentang produk shaklee sila hubungi pengedar shaklee yang sah.Hubungi kami Disini

Pengedar Shaklee Ampang/Cheras/Maluri dan kawasan terdekat.