Ramai yang bertanya kepada saya betul ke boleh kurus dengan Cinch Shake. Jangan salah faham sebenarnya Cinch Shake shaklee ini bukan ubat kurus tetapi Cinch Shake adalah makanan gantian rendah kalori yang memberi rasa kenyang hingga 5-7 jam.

Chinch Shake adalah protein soya Non GMO yang mengandungi 24 jenis vitamin dan nutrisi lengkap yang diperlukan oleh badan.

Ia mengandungi leucine yang berfungsi untuk membina otot dan membakar lemak. Kesimpulannya, Cinch Shake adalah supplement yang sangat membantu dalam proses menurunkan berat badan.

Untuk ibu yang sedang menyusu juga, sangat sesuai minum cinch shake kerana Cinch shake adalah milkbooster untuk ibu-ibu yang hebat.


Perbezaan Esp Soy Protein Dan Cinch Shake? 

Yer memang ada bezanya, jika kita fokus ingin berdiet, ingin kulit cantik dan sihat, ESP Soy Protein is most recommended.

Tetapi jika fokus untuk menurunkan berat badan, Che Na cadangkan ambil Protein Cinch Shake. Cinch Shake sangat membantu menurunkan berat badan kerana ia mengandungi leucine.

Apa Itu Leucine Dan Bagaimana Leucine Bekerja?

Leucine adalah salah satu daripada 3 asid amino rantai bercabang (BCAAs) bersama isoleucine dan valine.Leucine tidak dapat dihasilkan oleh badan tapi hanya terdapat dalam makanan tinggi protein seperti ayam, ikan, yogurt dan keju

Leucine satu sumber protein yang bagus untuk memelihara otot dimana ia bekerja dengan mengekalkan kekuatan otot selepas berlapar, berdiet, ataupun selepas bersenam dan bekerja berat.

Ia juga bertindak membantu dalam penurunan berat badan adalah kerana leucine akan menyerap makanan yang kita makan dan bergerak terus kepada tisu otot dimana ia akan bertindak sebagai isyarat untuk proses sintesis

Dengan adanya leucine ini, jisim otot akan dikekalkan dan bertambah, dan ini membantu otot meningkatkan metabolisme dan seterusnya membakar lemak yang ada. Leucine protein sangat bagus untuk orang yang ingin berdiet.

Untuk kesan yang lebih baik supplements Cinch Shake boleh diambil bersama set ini Set Puasa Shaklee dan Set Kurus Shaklee


Kebaikan Leucine Dalam Cinch Shake Shaklee

1) Membakar lemak Visceral

Visceral fat atau lemak pada organ iaitu lemak paling dalam pada badan kita amat susah disingkirkan.Lemak visceral yang berlebihan menyebabkan kita berisiko terkena penyakit jantung dan masalah kesihatan.

2) Meningkatkan tenaga

Leucine membantu metabolism tubuh kita supaya berfungsi dengan lebih baik dan efisien

3) Mengatur gula darah

Leucine mudah dipecahkan menjadi glukosa dan ini akan membantu tubuh badan kita mengatur gula dalam darah.Untuk pesakit diabetes perlu mendapatkan nasihat doktor sebelum mengambil apa-apa supplement Leucine.

4) Menggalakan pertumbuhan otot baru

Supplement seperti Leucin adalah penyelesaian kepada mereka yang berusaha membentuk otot tanpa lemak, kerana ia membantu menggalakan pertumbuhan jaringan otot baru didalan tubuh badan kita.


Cinch Shake adalah minuman sihat yang mengandungi Leucine 

- Kaya dengan protein untuk memberi tenaga sepanjang hari

- Memberi rasa kenyang dengan lebih lama 

- Tinggi serat untuk mudahkan proses pembuangan

- Membantu mengawal gula dalam darah 

- Mengandungi Leucine yang membantu proses pembakaran lemak dengan lebih baik semasa berpuasa.

Cinch Shake adalah minuman sihat rendah glisemik index iaitu

Cinch Latte GI: 27 
Cinch Vanilla GI: 22 
Cinch Chocolate GI:16

Sebenarnya banyak lagi kelebihan cinch shake shaklee ini, sebab itu ia menjadi pilihan utama Che Na dalam menurunkan berat badan.Bukan sahaja berat badan turun tetapi perut kempis tak gelebeh orang kata.

Ok setakat disini sahaja perkongsian Che na untuk pada hari ini untuk entry kurus dengan Cinch Shake, kita jumpa lagi di entry seterusnya. Ingin tahu lebih lanjut tentang supplements Cinch Shake boleh Klik Disini .Terima Kasih

PENAFIAN

Segala penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk mendiagnose, merawat dan menyembuhkan penyakit.

Info yang dikongsikan disini berdasarkan pengalaman penulis, sumber dari pembacaan buku dan testimoni pengguna itu sendiri. Jika anda ada sebarang masalah kesihatan mestilah dirujuk kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

#ShakleeMaluri #PengedarShakleeAmpang