Protein merupakan komponen struktur utama semua sel seperti kulit, rambut, kuku dan tulang. Protein adalah blok binaan asas untuk penyembuhan dan pemulihan.

Protein bukan sahaja penting untuk otot tetapi asid amino protein juga diperlukan untuk memperbaharui dan memperbaiki sel dan tisu badan.

Orang dewasa yang sihat perlu mengambil protein 1 gram bagi setiap kg jumlah berat badan.Contoh jika berat kita 60 kg kita perlu ambil protein 60 gram setiap hari.

Ibu menyusu, wanita mengandung, warga emas dan pesakit yang dalam proses pemulihan memerlukan pengambilan protein yang lebih tinggi. 

Protein boleh didapati dalam pelbagai sumber makanan haiwan seperti telur, ayam, ikan, daging lembu dan produk tenusu.

Sumber protein haiwan seperti ayam dan daging kebanyakkannya terdedah kepada bahan kimia. Selain dari protein haiwan kita ada pilihan lain dengan mengambil protein dari tumbuhan.

Esp Soy Protein adalah sumber protein dari kacang soya yang tiada laktosa, lemak transfat dan kolestrol. Tips memilih protein terbaik sila baca disini.

Kenapa Protein Soya Shaklee Terbaik

1) Setiap hidangan Protein Esp Shaklee membekalkan 14gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol

2) Mengandungi kesemua 9 jenis asid amino penting yang tidak mampu dihasikan oleh badan manusia. Protein Esp paling mudah diserap dalam badan kerana mendapat skor tertinggi  PDCAAS ( Protein  Digestibility Corrected Amino Acid Score) iaitu 1.0.

3) Protein Esp adalah protein soya yang tidak di ubahsuai genetiknya (Non GMO). Mempunyai sijil penghasilan sendiri Identity Preserve Programme (IPP) dimana ia memastikan soya yang digunakan dalam Esp tidak melalui sebarang perubahan genetik.

4) Mempunyai glisemik indek yang rendah iaitu 39 dimana ia mampu mengekalkan tahap gula yang stabil dan memberi rasa kenyang dengan lebih lama.

5) Esp Soy Protein mengandungi 5 sumber Vit B dan tinggi sumber kalsium.Tidak mengandungi laktosa, trans fatty acid dan kolesterol.

Fakta Tentang Esp Shaklee

Menurut sumber kajian, isoflavon soya mempunyai faedah kesihatan seperti berikut 

 1) Membantu pembentukan tulang dan mengurangkan penyerapan tulang (menghilangkan kalsium dari tulang dan membebaskannya ke dalam darah) pada wanita menopaus.

2) 1 Kajian klinikal telah mencadangkan bahawa pengambilan makanan yang mencukupi untuk isoflavon soya dikaitkan dengan risiko rendah kanser endometrium2 dan tahap rendah kolesterol LDL (kolesterol jahat) pada wanita.

3) Terdapat cadangan bahawa isoflavon soya mungkin mengurangkan "hot flash" pada wanita dengan gejala menopaus 

4) Formula bayi berasaskan soya yang mengandung isoflavones soya menyokong pertumbuhan normal untuk bayi baru lahir pada tahun pertama kehidupan mereka

5) Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP) iaitu satu kawalan yg sangat ketat terhadap sumber ramuan bahan produk.

Rujukan :

http://healthresource.shaklee.com/Ingredients/soy-isoflavone-concentrate/

10 Manfaat Protein ESP Soy Protein

1. Membantu dalam pembentukan sel-sel yang baru

2. Membantu merendahkan paras kolestrol dalam badan kerana kandungan Glisemik Indeks nya rendah iaitu 39.

3. Membantu menghasilkan kulit yang lebih sihat, cerah dan cantik berseri.

4. Membantu membekalkan tenaga sepanjang hari

5. Membantu mengurangkan dan memudarkan tanda hitam dan parut

6. Membantu mempercepatkan penyembuhan luka

7. Sesuai untuk menurunkan berat badan

8. Membantu mengatasi masalah gastrik

9. Membantu mencegah osteoporosis

10. Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu ( Milk Booster )

Saranan penggunaan:

Masukkan 3 sudu besar (28g) esp ke dalam segelas air kosong (guna air suam atau sejuk sahaja), susu atau minuman kegemaran dan kacau

Pilihan: Boleh tambah buah-buahan dan kisar.

Kandungan bahan dalam ESP untuk kecantikan dan kesihatan kulit

Protein soya non GMO.- Lengkap 9 asid amino yang diperlukan oleh badan untuk membina sel kulit baru

Niacin (Vitamin B3) - Niacinimide membantu memberikan kelembapan pada kulit, meratakan tona kulit dan menghaluskan kulit

Asid Pantotenik(Vitamin B5). - Bersifat anti radang untuk mengecutkan jerawat.Memberikan kelembapan agar kulit lebih cantik dan berseri

Pyridoxine (Vitamin B6)- Vitamin B6 penting untuk memastikan vitamin B yang lain berfungsi secara optimum.

Jom Buat Bisnes Shaklee
Pengedar Shaklee Ampang/Maluri Kl

Nak Order Klik Disini