Alhamdulillah tak berapa lama lagi kita nak menyambut bulan puasa, jika kita mengalami masalah terlebih berat badan, puasa adalah peluang untuk kita kurus sebelum raya.

Untuk tajuk entry kali ini che na nak kongsi cara nak kurus sebelum raya dengan Set Kurus Shaklee dan Set Puasa Shaklee, Wah menarik kan tajuk entry kali ini.

Ramai kawan-kawan che na dah sibuk bertanya sempat ke kalau nak kurus sebelum raya ni?Insya allah masih sempat kalau kita konsisten ambil set puasa shaklee.

Kalau kita nak kurus sebelum raya kita kena bermula dari sekarang. Bila dah masuk bulan ramadhan kita teruskan sahaja misi nak kurus itu dengan ambil Set Puasa Shaklee , baru lah matlamat nak kurus sebelum raya tercapai tapi kena ingat perlu berterusan dan jaga pemakanan yer.

Nasihat che na kepada kawan-kawan yang target nak kurus sebelum raya ini,kena ingat proses ingin menurunkan berat badan sebenarnya satu proses yang berterusan bukan lah target matlamat nak kurus untuk jangka masa pendek semasa berpuasa sahaja.

Perubahan yang ketara bila che na konsisten ambil set kurus shaklee, bukan hanya turun berat badan sahaja tetapi kulit che na nampak lebih cantik dan berseri. Untuk dapatkan kulit yang cantik, che na juga ada ambil Suplemen Vitamin C

Set kurus shaklee juga memelihara otot supaya lebih pejal dan tidak mengeleber semasa proses turun berat badan berlaku.

Bila Ramadhan tiba kebiasaannya Che na akan cadangkan mereka yang nak kurus supaya ambil Set puasa shaklee dan Set Kurus Shaklee sangat-sangat membantu dalam proses turun berat badan.

Set Kurus Shaklee ini menekankan 3 konsep semasa program turun berat badan iaitu

1) BAKAR - Omega Guard/Lecithin

2) BUANG - Alfalfa Complex/Herblax

3) BINA - Esp/Cinch Shake

Kita disarankan ambil sekurang-kurangnya 3 suplemen shaklee seperti diatas untuk proses turunkan berat badan. Baca tentang kebaikan protein Shaklee disini ESP Soy Protein

4 faktor yang menyebabkan kita gagal kurus sebelum raya.

1) Kita selalu tersilap jika nak kekal bertenaga sepanjang hari kita akan ambil makanan berasaskan karbohidrat dengan kuantiti yang banyak.

2) Tidur selepas bersahur dapat membuatkan tubuh badan mengumpul kalori yang kita baru ambil semasa bersahur.

3) Ambil minuman manis dan makanan proses semasa berbuka puasa

4) Kurang minum air semasa bersahur akan menyebabkan kita berasa lebih lapar dan akan menyebabkan kita makan berlebihan semasa berbuka.

Ok sampai disini sahaja perkongsian kita pada kali ini,kita jumpa lagi nanti. Insyaallah. Saya Pengedar Shaklee Ampang/Maluri Cheras.Ingin tahu tentang produk shaklee sila klik link dibawah

HUBUNGI SAYA DISINI

#BlogMegaShaklee2.0

#Shakleethrive